Vad kul att få veta vem just DU är som läser min blogg.

Dessa kommentarer kom in efter mitt inlägg  VEM ÄR DU SOM LÄSER BLOGGEN?
 
Jag vill börja med att tacka att just du svarade. Tack. Känner sån ödmjukhet att ni vågar höra av er.
 

Kommentar från M den 30 januari -14

 

Är du man eller kvinna?


Vilken ålder har du?


Hur länge har du haft magproblem?
Jag fick magsår för första gången för tre år sedan, för ett år sedan började mina problem med förstoppning och magsmärtor.

Hur stor förståelse får du av dina nära, från dina vänner och bekanta?
Familj och pojkvän har stor förståelse men mina vänner som knappt vet något är inte alls lika förstående då jag bara säger till dom att jag har ont i magen.

Hur fick du veta att du har Ibs?
Jag har inte fått bekräftat av läkare ån men jag läste om IBS för 5 månader sedan, det kändes som att jag läste om mig själv.

Vad vill du att jag ska skriva mer om?

Vad är det som gör att du återkommer in på min blogg och läser den?
Jag tycker det är skönt att läsa om någon mer som har problem med magen, då känner man sig inte så ensam!

 


Kommentar från E…. den 30 januari -14

Jag har precis fått veta att jag kanske får diagnosen IBS , efter ett antal utredningar om celiaki osv. Symptomen stämmer in väldigt bra iaf. Så nu surfar jag runt och letar fakta om IBS, och hamnade här..! ^^

 


Kommentar från en annan M den 1 februari -14

 

1.Är du man eller kvinna?
Kvinna


2.Vilken ålder har du?
23 år


3.Hur länge har du haft magproblem?
3 år


4.Hur stor förståelse får du av dina nära, från dina vänner och bekanta?
Väldigt blandat, vissa är förstående medans andra rycker på axlarna och tycker att lite ont i magen har väl alla...

5.Hur fick du veta att du har Ibs?
Läkarna sa först magkatarr och sen magsår. Men
undersökning efter undersökning visade ingenting så jag antar att läkarna körde uteslutningsmetoden. Kändes dock helt rätt efter att ha läst om olika beskrivningar på vad IBS innebär och kan innebära för olika personer.


6.Vad vill du att jag ska skriva mer om?
Saker som hjälper inte hjälper din mage. För mig kan det skifta från dag till dag, ena dagen funkar en viss maträtt nästa säger magen ifrån direkt med kramp...


7.Vad är det som gör att du återkommer in på min blogg och läser den?
Känslan av att veta att man inte är ensam!

 

 


 

Jag känner att vi är så många som lider av detta och att kunna dela med oss gynnar oss alla //minibsochjag.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0