Svar på kommentar..

Det kom en kommentar på inlägget Förändringar i livet
 
1. Jag jobbar som tekniker (Värme/ventilation) min arbetsplats är min bil och nya fastigheter hela tiden.
Vi har avtal med vissa kunder som jag är hos några dagar i veckan, då vet jag exakt vart toa finns, då är magen lugnt och ja med.

Men ibland måste man åka på akutjobb till någon ny kund, då kan det bli att stanna på ett antal besinmackar på vägen och gå på toa.

Insåg att jag hade IBS när det engång vart så akut att jag var tvungen att utföra min behöv utomhus i ett höghusområde bakom en buske.

Pratar öppet på jobbet om min diagnos och problem.
Sen tror ja inte det tas på så mycket allvar, känns som folk tror att man bara fått för sig att man måste på toa ett större antal om dagen, om man jämför med normen.

Enda tipset på en lugn mage jag lärt mig under mina 6år med IBS är Rutin, rutin och åter rutin.
Kan nästan tro att man har en helt fungerande mage ibland när hela dagen går exakt som man förutspått, tänker inte på magen då när man vet exakt vart toan är och så vidare.
 
MItt svar till Niklas
 
Rutiner är bra. Sen att man också lyssnar på kroppens signaler är också bra att tänka på. För om man oroar sig och känner sig stressad sätter sig ju direkt på magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0