När livet stannar!!!

När livet slår runt det ena varvet efter annan tappar man andan, man tappar fotfästet och kontroller över allt. ALLT.

 

Livet stannar.

 

Man slår sig illa. Tårar sprutar och allt rasar. Inget fungerar och man står still med huvudet i väggen.

 

Min älskade lillebror har fått cancer. Det slog ner som en bomb. Det hade ingen väntat sig. Vilket man naturligtvis aldrig gör när man talar om cancer.

 

Mitt liv var redan rörigt med allting med magen och allt annat som varit. Men detta blev droppen.

 

Jag har klagat så mycket om min IBS vilket jag naturligtvis får och så. Men plötsligt blir ens egna problem fjuttiga. Fast så är ju livet. Man kan ju ha det jobbigt fast man kanske inte har det värst.

 

Så är d hela tiden.

 

Jag kan gnälla över ett litet skärsår efter ett papper. Jag kan gnälla över min mage som dummar sig. Jo men d är naturligt att ventilera.

 

Men när någon närstående får cancer så blir allt så oviktigt och så fjuttigt.

 

Man dör inte av IBS men d kan man göra av cancer. Men rädslan över att d kan bli så är ju så förödande ångestladdat.

 

Så det har varit turbulenta veckor.

 

Han är opererad och har vi tur är skiten borta. Men att veta att DET har varit där gör ju att man känner oro för framtiden.

 

Men just nu och här så känns framtiden så ljus. Vilket gör att man överlever sånt här skit, som drabbad och som den som står bredvid.

 

Att stå bredvid är inte så enkelt det heller. Maktlösheten är så tung.

 

Men nu ska jag gå till min bror och tala om hur mycket han betyder för mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

💖

2016-02-19 @ 07:28:14
Postat av: Hon som oxå har IBS

❤️❤️ Jag har en fråga. Om jag skulle vilja prata med dig privat t. Ex. Maila dig hur gör jag då? Vad ör din mail adress? Super tacksam för svar❤️❤️

Svar: Min mail adress finns på min sida.
♥♥ Min IBS och Jag ♥♥

2016-09-01 @ 19:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0