Jag kommer att skriva helt öppet om hur det är att leva med magproblem.

Jag kommer kanske skriva så att du mår illa av min skrivande och levande berättelse om hur det är att ha en sjukdom som gör att du måste gå och skita när du inte har tid.
Hur du måste lämna allt för att toaletten är den enda vän du har för stunden.
Hur sviken du kommer att bli när jag ställer in våra möten.


Men meningen med denna bloggen är att du ska förstå att jag inte har valt bort dig utan magen valde att krångla just när vi skulle ses.
Hur magen ställer mig inför fullbordat faktum att den kommer före allt annat.

För när jag ringer och ställer in är det inte för att jag inte vill träffa dig.
Utan jag KAN INTE TRÄFFA dig.
Det handlar bara om magen och inget annat.

För de som lever med IBS kan inte välja ibland vad de vill göra.
Eller vi kan inte välja när attackerna kommer.

Vi väljer ingenting.

Jag väljer att betrakta mig som frisk.
Men du anser att jag är sjuk då jag inte kan träffa dig för att mina diarrer har tagit över.

Man kan göra val i livet men när IBS slår till kan man inga göra.

De som säger att det bara att åka till stan och träffa vännerna ändå.
De VET INTE vad det innebär att ha IBS.

Det är som att ha magsjuka hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0