Varför det är viktigt att berätta om sin sjukdom?

Det är viktigt för att du ska få den förståelsen du förtjänar av dina vänner trots ditt handikapp.

Därför är det ibland sktijobbigt när folk tror att du avbokar olika saker för att du inte vill.
När allt handlar om att du inte kan eller vågar chansa på att inte skita ner dig på vägen dit.

Men hur man än berättar för sina vänner om hur man har det så kan inte alla alltid förstå.

Det är som att de inte vill förstå ibland.

Men de vänner jag har som förstått hur jag har det skulle heller aldrig dömma mig när jag inte kan följa med dem på nått kul eller när jag plötsligt ringer mig sjuk.

Men sen finns de den där lilla klicken människor som slutar att ringa och bjuda en och de där som slutat försöka träffa en.

Fast man aldrig har avbokat pga ointresse.


Men om de inte kan acceptera min sjukdom så är de inga vänner jag vill ha.

Men om de en dag kommer och vill ha stöd eller stöttning för att de blivit sjuka,
kommer jag aldrig svika dem.

För hur ledsen jag än blir på deras svek så måste jag visa dem att man finns där.
Att ingen sjukdom ska hindra en från att vara vänner.

Även om de valde bort mig pga min sjukdom.


För IBS är en sjukdom som du inte kan styra över.

Men jag kan styra över vilka jag ger förtroendet till att få vara mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0