Svar på kommentaren till...

..."Har du provat ISO dieten?"



Mitt svar:

Hej Catarina!

Vad kul att du fortfarande läser min blogg. Nice. Det är flera som har sagt att LCHF dieten ska vara bra. Men jag kanske har en förutfattad mening ang den dieten.
De som skriver om att de äter den skriver bara om allt fett de tuggar i sig. Känns för mig lite märkligt då man talar om att det är fettet som är problemet då man är överviktig.

Jo jag vet att man ska äta fett för att kroppen behöver det. Men då i lagom mängd. I mitt sätt att se det i alla fall.
Men som sagt jag kanske inte har läst in mig tillräckligt där.

Nu säger säkert någon.

Ja men om du är överviktig så är väl inte fettet det du låter bli?

Nej d kan iof vara sant men om jag ska ändra mina matvanor och bli mindre överviktig så måste man ju lära sig att äta utan allt överflödigtfett och annat skit man stoppar i sig.

Jag har en lång väg att gå då jag måste hitta en diet som funkar då jag har både IBS och Problem med gallproduktionen efter min borttagna galla som togs bort för många år sedan då jag ständigt fick gallanfall. Jag hade stenar som de tog bort samtidigt med gallblåsan.

Detta gör att när magen pajar så slår gallan till och jag får överproduktion av just galla.

Om jag då skulle äta LCHF diteten så känns d som att jag retar gallan medvetet.

Har jag fel så sorry men så tänker jag.

Hur det funkar med ISO dieten har jag inte fått helt klart för mig heller men jag får kolla in den mer då boken kommer hem.

Så hoppas jag att jag ska hitta mitt sätt att gå ner i vikt.
Under tiden så ska jag tänka på vad jag äter och när.

Ps. Du kan ha en poäng att det var mackan som drog i gång min mage i Åbo. Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0