Hur ska man få folk att förstå??

När man knappt själv förstår. Det är så många som vill ge en tips och råd. Men de har inte en aning om vad IBS är.

 

Men det tråkiga är att det fortfarande finns de som inte ens försöker lyssna och förstå hur det är.

  • De tror att man med viljan kan välja att inte bli sjuk.
  • De tror att det bara är att göra det man vill och strunta i att man inte kan.

 

Men vet du vad.  Nu mera så skiter jag i vad folk tycker och tänker.

 

För jag lägger mig inte i deras liv. Jag säger inte åt dom att göra ditten och datten om de säger till mig att de inte kan.

 

Speciellt inte om de berättat för mig varför och jag har förstått hur de har det.

 

Man kan inte hela tiden ifråga sätta människors val.

 

Men varför tror dom då att de kan i fråga sätta mina??

 

Ja d var dagens tanke kring nackdelarna med IBS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0