Kommentars svar på inlägget WOW



Mitt svar:

Men det är väl klart du får komma till IBS skolan då du fått ett datum. Eller?
Men om det var en IBS läkare kan jag inte begripa varför hon inte var bemötande mot dig. Det måste de ju begripa att det här är skit jobbigt att leva med.
Sköterskan jag mötte idag var väldigt bra för hon lever själv med sjukdomen. Det var sååå befriande.
Jag berättade för henne om min blogg och att jag blev hittad av dig och att vi har samma symptom och diagnos. Jag berättade att du ska gå skolan den 12 oktober. (jo jag såg sen att det var den 19) Då sa hon att det var skola den 19 och att det BARA var en endagars kurs. Visste du det?

Men jag tycket att det är skönt att skriva med dig för att du förstår hur detta är, nu blir ju iof det vi skriver offentligt för dem som kollar in bloggen men det KANSKE KANSKE hjälper någon som står där i starten av livet med ibs. Som kanske känner att h*n får stöd i det du och jag skriver här.

Men jag håller med dig om att det är sååå svårt att få folk runt omkring att fatta hur hämmande det här är och att man faktiskt hela tiden går runt med en jävulsk trötthet som gör att man knappt klarar av att existera ibland.

Det där med Aloe Vera är helt rätt enl sköterskan. Hon prata om ett medel som finns på apoteket som är gjort just på AV. Men inte minns jag vad den hette så klart. Men det är en ljusblå kartong med någon typ av gul sol aller nått sånt. Tror den började på P.
Jag berättade det för en person idag som berättade att en vän till henne just hade köpt denna medicinen och blivit så mycket bättre med sin uppkörda och gasiga mage. Jag har sms henne och hoppas på att jag kan tala om för dig vad den hette. Men om inte annat så kommer sköterskan prata mer om den på skolan, så jag kan återkomma då om jag inte får svar av tjejen jag talade med idag.

Kram.


HITTADE MEDICINEN PÅ NÄTET....



Klicka på bilden så får du mer information.


Kommentarer
Postat av: V

Åh, tack för tipset, ska kolla upp länken. Och tack för att du finns - det känns mycket lättare när det finns någon som faktiskt FÖRSTÅR. Önskar dig en bra kväll!



P.S. Ja, jag visste att det var en endagskurs :)

2011-05-05 @ 21:22:33
Postat av: M Svarar.

Hej!

Jag måste säga detsamma. Är så himla skönt att du finns också.

Då man ÄNTLIGEN kan prata med någon som VET hur det är.



Önskar dig en fortsatt kväll.



Ps vad heter den aloe veran du testar nu?

2011-05-05 @ 21:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0