Att hela tiden kämpa med en dålig mage!

Som suger musten ur en varje gång den tömmer sig gör ju att alla energi flödar ur en.

Man orkar inget, man tappar all kraft.

 

Men det här har varit min bästa sommar och höst ever.

 

Oavsett om man älskar sitt jobb eller så vill och kan man inte vara hemma för allt.

Jag som då verkligen älskar det jag arbetar med tillkommer ju hela tiden det dåliga samvetet när man sviker någon.

 

Men för mig fanns det aldrig något val. Jag blev såååå kraflös så att kroppen inte orkade bära upp mig ens för att gå på toa.

 

Illamåendet gjorde mig så olustig och så sjuk att jag inte klarade av att äta eller dricka vilket gjorde att jag inte kunde fylla på energin.

 

Men nu när jag funnit en bättre balans i mitt liv så mår jag mycket bättre.

 

Då jag kan stanna upp magen då den bara tömmer sig tills det inte finns något mer att få ut så blir jag inte lika energi lös.

 

Jag återhämtar mig snabbare även om jag fortfarande kan känna av trött-och matt heten.

 

För det hinner ju tömma sig rätt mycket innan man stoppat upp det.

 

Men det här har varit den bästa sommaren. Jag har levt mitt liv utan att hela tiden oroa mig för att inte kunna göra det jag tänkt mig.

 

Jo det är väl klart att jag kommer att få ställa in saker i framtiden också men absolut inte på samma sätt och i samma utsträckning.

Jag har till och med passerat förbi maginfluensa som figurerade i min familj för drygt en vecka sen. Det är nog första ggn som jag inte fått en släng av den eller tom blivit sjuk. Jag brukar vara en magsjukesvamp.

 

Det man måste vara lyhörd för är att man inte ska sluta tillåta sig faktiskt få vara sjuk när man är det.

 

Man kan ju inte pressa kroppen för länge. Man måste vara snäll mot sig själv också.

 

Men än så länge så flyter livet på. Allt känns lite lättare.

 

Kram.

 

Ps. Jag tar 2 st Imodium eller Dimor minst en gång i veckan, och har stopp i magen i ca fyra, fem dagar. Sen har jag diarré i två, tre dagar och sen blir det en ny omgång tabletter. Ds.

Så jag är inte på något sätt symptomfri. Men psykiskt mår jag bättre då jag har vetskapen om att jag inte behöver ha diarré mer än några dagar.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej'

Är med Fb Kista såg din blogg. Har haft IBS i många år utan att veta om vad det var för fel på mig. Är så trött på min mage, man vet aldrig när det slår till. I morse var det bara att springa på toa, det tar mycket energi. Skall åka till Turkiet på lör som du förstår så tänker man hur kommer jag att klara av flygningen.Tack för en jätte bra blogg. Mvh Madeleine

2011-09-25 @ 19:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0