En resa som fungerade perfekt med magen.

Jag kan inte låta bli att erkänna att jag var stressad innan min två veckors resa till Spanien.
(14-28 november 2012)
 
Skulle:
  • magen vara snäll
  • jag våga ge mig ut på äventyr och utflykter
  • jag våga äta det jag kände för
Jag kan svara JA på alla tre.
 
Jag hade tur eller otur att min mage kraschade dagen innan jag skulle flyga i väg men det gjorde ju inget denna gången. Då kommer ju mina stoppande fungera ännu bättre. Sagt och gjort. Jag tog dem kvällen innan.
 
Det blev en lugn flygning och jag kunde äta det som bjöds på ombord. (jo jag vet att jag fick betala d själv)
 
Dagarna i Puerto Rico var underbara och min mage skötte sig bra. Visst jag hade ont ibland. Riktigt ont men det var ju ingen fara då jag kunde ta d lugnt och göra det som passade. Jag låg ju i alla fall "bara" vid poolen och njöt i solen. Så det gick absolut ingen nöd på mig. Det var ju för detta jag hade kommit hit för. Sola slappa vila och njuta av solen.
 
Vårt Hotell.

Däremot råkade jag ut för en allergireaktion som gjorde att jag fick utslag på stora delar av kroppen. Jag fick söka upp en läkare.
 
Clinic Scandinavica
Det blev solförbud i några dagar, men det är ju bara att gilla läget.
 
Vad läkaren gjorde?
Jo jag fick en kortison spruta i skinkan och jag fick kortison salva som jag skulle smörja tills utslagen försvinnit och jag skulle ta mina allergi tabletter som jag hade med mig då hon inte kunde ge mig något annat då de innhåller soja. Det var också så skönt att det var skandinavisk talade där Tjejen i kassan var finska men talade svenska och sköterskan var danska och läkaren spansk.
 
Vad det kostade. JO 650 kr ca. Salvan kostade ca 90 kr.
 
Vi passade då på och åkte till ett köpcentrum som de rekommendarar turister att åka till. Jag blev grymt besviken. Den var mycket mindre med råger än Birsta i Sundsvall.
 
Köpcentrumet i Vecendario som heter Atlantico.
Resten av dagarna satt jag i skuggan under ett parasoll med en sjal som jag köpte på Atlantica.
 
Vi hade två fina stränder att välja på när vi inte hade lust att sola vid hotellet och poolen.
 
Stranden i Puerto Rico.
Stranden i Amadores.
Vi hade önskemål om att göra två  utflykter som var under samma dag. Den ena på dagen och den andra på kvällen.
 
Kände mig stressad över det då jag vet att min mage kan strula till det. Men då de föregående tabletterna slutat verka och magen kommit igång normalt igen och hade börjat små strla lite så kunde jag välja att ta två tabletter dagen innan utflykterna så jag kunde göra dem utan att oroa mig över att den skulle dumma sig eller åka ändå.
 
Du kan ju bara gissa hur jag valde.
 
Japp. Jag tog mina imodium plus så jag kunde slappna av och njuta av vår busstur till Puerto Mogan. Det var marknad där denna dag och vi gick runt och tittade vad de hade att sälja. Kom hem med lite saker och vi njöt i värmen.
 
Puerto Mogan
Vi åkte sen taxi hem igen så vi skulle få lite vila innan vi skulle iväg på kvällen till Sioux city, som är en vilda western stad.
 
Sioux City i Aquila

Under hela resan kunde jag äta vad jag ville och magen blev inte sämre av det.
Det hände endast vid två tillfällen då jag tvekade och lät bli att äta innan jag skulle göra något. Det var när vi åkte till köpcentrat och när vi åkte till Puerto Mogan. När vi åkte till Mogan hade jag iof tagit stoppade men magen kändes orolig så jag lät bli för att klara av kvällens utflykt.
 
De hade ett terarium med spindlar, ormar och krokodiler.
Vilda Western Show
Lasso konster
Go go dansare.
Kast med kniv
Det var hel kul att åka dit och där ingick det mat i priset. Tack vare mina stoppande kunde jag njuta av maten och atmosfären.
 
Vi fick se en Vilda Western show som blandades med en story med konster.
 
Det var en mycket givande resa.
 
När det var dags att flyga hem igen så var min mage i olag dagen innan så jag kunde ta stoppande igen.
 
Tänk vad mitt liv har förändrats sen jag kan ta medicin för att göra det jag vill.
 
Love my life with Imodium Plus.
 
Jo jag har jätte ont och den kan knasa sig våldsamt fortfarande. Men när det verkligen gäller så kan jag hjälpa mig själv så pass mycket att jag kan genomföra det mesta. Inte alltid men oftast.
 
Sen har jag naturligtvis haft dagar då jag inte kunnat göra ett skit för att må bra men dom kan jag lättare glömma nu än vad jag kunde förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0