I ett dåligt läge!

Jag har haft ibs i såååå många år och jag vet saker som verkligen, verkligen kan framkalla svåra diarreer och det är antibiotika. Känns så jäkla sjukt att man botar en sjuka med antibiotika och så samtidigt så framkallar man ett skov som gör att man kan tappa allt det man byggt upp. Men nu har jag lovat mig själv att inte tappa gnistan och hoppas på det bästa.

Jag gick ju till gynekologen idag. En chansning. Kanske fel läkare tänkte jag men eftersom jag harde ont i nedre delen av magen kändes det lite relevant att börja där. Jag fick lämna ett urinprov för säkerhets skull.
Det var inget med tarmarna och det var inget med äggstockarna. Tack och lov i och för sig men jag hade en kraftig urinvägsinfektion. Den har tydligen pågått ett tag. Därav den kraftiga smärta i buken i natt och i morse och idag.

Nu har jag påbörjat en antibiotika kur och jag håller hårt i tummarna att jag ska slippa få ont i magen och starta en lång period på diarreer. Vill verkligen inte det. Har varken tid eller ork kvar att bli mer sjuk. Måste få hämta kraft och ork så jag orkar vara BARA JAG.

Men nu kör jag en sjudagars kur så får vi se hur det går. Right?

Ps. Jag måste erkänna att det känns som att någon vill djävlar med mig. Som inte vill att man ska må bra. Att man hela ska gå runt och känna sig otillräcklig. Att gå runt att känna sig som en looser och en svikare gör varken magen eller själen glad. Sen att man är en sån person som vill ställa upp och som vill vara stark och tuff, spelar tydligen ingen roll... Ds.

Jag blir både arg och ledsen men mest....................................................................................................
..........................................................................................................................................................
....Ledsen (-_-)

Känns som man vill säga förlåt hela tiden. Men jag har ju inte valt det här.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag känner med dig. Har också ibs och antibiotika är inget kul. Jag hoppas att du lyckas hålla gnistan uppe. Och jag hoppas att du får komma in i en lång bra period efter den här prövningen.

2012-02-22 @ 23:37:46
URL: http://minibsmageochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0