Svar på kommentar!

En Kommentar på inlägget "Gå ner i vikt! ♥" (http://minibsochjag.blogg.se/2012/february/ga-ner-i-vikt.html)

Förstår dina funderingar. Motion är bra, man mår bra både psykiskt och fysiskt av det. Kanske kan du inhandla en bra ljudbok (eller flera) och bestämma dig att trampa på din motionscykel ett antal dagar i veckan och samtidigt  lyssna på en bra bok eller varför inte bra musik. Inte så dumt? Lycka till. Kämpar på mitt håll jag också.
Nyss hemkommen från gymmet - full med endorfiner :) tyvärr så har jag ett knä som krånglar, men låter inte det hindra mig för har märkt hur dåligt jag mår när jag inte tränar. Ha en härlig söndagkväll!!

Mitt svar:

Hej V!

Vad roligt att höra av dig. Ja att lyssna på musik eller en cd bok är nog inte så dumt. Man kan nog glömma bort hur tråkigt det är att cykla.

Jag kan förstå att man kan må bra av att träna. Men jag tycker inte om när folk säger att det LÖSER ALLA
PROBLEM. Både du och jag som har IBS vet att man själv måste hitta alla må bra saker. Utan påtryckning av andra.

Jaha så du har också problem med knäna. Det har jag också. Det gör ju att det är svårt att hitta bra  träningsaktiviteter. Jag älskar att simma. Tävlade då jag var barn. Men nu får man ta det lite lugnt.
Min menisk sprack 2008 och jag har varit kanon bra i det knät efter operationen sen dess men har problem
med det andra.  Medfödd försvagning i knäna. Sen att man väger en del är sliter ju naturligtvis också.
Det är ju en bra anledning till att gå ner i vikt.

Kram.


Kommentarer
Postat av: V

Jag skadade också min menisk på vänstra knäet för ett par år sedan som fixades med hjälp av en titthålsoperation och nu är den som ny ;) Enligt läkarna hade jag minimalt med artros, vilket var skönt att höra. Ramlade dock med cykeln i höstas och därefter har jag fått problem med mitt högra knä :( Är nog dags att palla iväg och röntga det snart.



Cykling borde funka om du har ont i knäna, i lagom mängd förstås. Jag längtar tills cykelsäsongen börjar snart, cyklar till jobbet då vlket blir en sträcka på ca 10 km totalt om dagen.



Lycka till!

2012-02-20 @ 19:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0