Svar på kommentar!

Kommentar på inlägget "Orkar inte med detta längre."

(http://minibsochjag.blogg.se/2011/may/orkar-inte-med-detta-langre.html)

Förstår exakt vad du går igenom... har ganska svåra problem med min ibs som prägas av diarre... värst är på morgonen då jag kan tömma tarmen 7 gånger... testat massvis med mediciner utan att det lett till något bra resultat. Läste lite om att antidepressiva mediciner kan fungera mot IBS. Jag tar nu 10 milligram av tryptizol vilket gör att jag mår mycket bättre och helt plötsligt bara sådär så fick jag normal avföring. Visst har jag fortfarande mina perioder och känner mig ändå osäker på dagarna i och med att det sattit sina spår i psyket.. Men jag pluggar nu på Örebro universitet och mår 80% bättre :) I och med det psykiska har jag dock inte lyckats gå på föreläsningar för jag känner mig fortfarande "otrygg" och blir lätt uppstressad vilket väcker tarmen.. Lycka till hoppas allting löser sig för dig :)

 

Mitt svar:

Hej Viktor!

 

Tack för din omtanke. Ja det är verkligen inte lätt att leva med denna sjukdom men av någon konstig anledning så kämpar man vidare. Mycket tack vare att man nu vet att vi är flera. Ju fler destu starkare.

 

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0