Ta saken i egna händer!!!

Jag har under de senaste åren bollats mellan olika läkares åsikter ang mitt B 12. Jag lyssnar på dem och gör som dom säger.
Men, då jag åt B12 blev jag piggare och gladare och jag mådde så mycket bättre. Sen sa en annan läkare att jag inte ska äta dem då mina värden är tillräckligt bra.

Men senast jag tog mina prover som var den 3 augusti i år så var mina värden.

B12 190
Folsyra 9.1
MMA 0,11
HB 134

Min mag och tarm läkare säger att proverna är bra. Ja jag måste ju lite på henne.

Men jag konstaterar förra gången den 22 februari låg mina värden så här.
 
B12 - 232
Folsyra - 7.1
MMA 0,13
Hb - 138


 
Skillnaden är att B12 är lägre, Folsyran högre och MMA lite lägre och HB lite lägre.
Hon, min läkare säger att det är bra.
 
Jag håller inte med henne då jag är såååååå trött. Jag orkar knappt något och min vilja att göra saker är sååå definitivt låg.
 
I dag tog jag saken i egna händer och pratade med dom på apoteket. Jag köpte mig lite vitaminer.
Det blev denna
Den är anpassad för mig som är i den där åldern. *ler* 50+.
 
Nu ska vi se om jag blir lite piggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0