Uppdaterat inlägg:Jag fick ett mail från QQFS!!

De hade hittat min blogg och förstått att jag har magproblem. De ville intervjua mig om förstoppning.
 
Då jag inte lider av det utan mer av diareer så tackade jag nej.
 
Men de önskar komma i kontakt med er som har kronisk och el långvarig förstoppning.
 
ÄR DU INTRESSERAD ATT DELTA?
 
Jag skrev och talade om att jag kunde lägga ut det här på bloggen om det finns någon som skulle tycka att det är kul att vara med.
 
För allt som rör våra tarmar tycker jag i alla fall kan vara intressant att delta i.
 
För kanske kan det i slutänden innebära att man finner råd på hur vi ska komma från våra symptom.
 
Eller nått.
 
De tyckte att d skulle vara kul om jag ville försöka hitta just DIG som vill vara med.
 
Brevet ser du här nere som är från dom så du vet vad du ev ger dig in på.
 

Undersökningens syfte


Syftet med undersökningen är att söka kunskap om de erfarenheter och åsikter som patienter som lider av kronisk förstoppning har av sina behandlingar. Företaget som sponsrar den här undersökningen kommer att använda denna insikt till att se till så att kommunikation och tjänster kring deras preparat utvecklas på ett lämpligt sätt.    

Intervjun kommer att bestå av en informell diskussion och kommer att täcka följande ämnen:

  • Symtom som patienten har upplevt i samband med sitt tillstånd, och vilken påverkan det har haft på hans/hennes liv.
  • Patientens erfarenhet av behandlingen av sitt tillstånd, i synnerhet med fokus på användning av vissa preparat.
  • Idéer kring metoder/sätt att stödja så att man kan förbättra patientens resultat från behandlingen

 

Alla patienter kommer att bli inbjudna till att delta i en 45-minuters intervju när det passar dem bäst med en kvinnlig och erfaren intervjuare från QQFS.
 

QQFS är ett oberoende marknadsundersökningsföretag med huvudkontor i Göteborg. Vi utför främst enkäter om hälsa och sjukvård och intervjuar både sjukvårdspersonal såväl som patienter. Som medlemmar i ESOMAR och Ephmra följer vi strikt deras uppföranderegler vad gäller skydd av våra deltagares identitet.

 

Just nu genomför vi en undersökning om kronisk/långvarig förstoppning.

Undersökningen genomförs genom en 45 minuter intervju och deltagarna kommer att erhålla ersättning i form av presentkort som tack för att de deltar.

 

Är du kvinna och lider du av kronisk förstoppning eller känner någon kvinna som gör det och som skulle vara intresserad av att delta, kontakta oss på telefonnummer 031 355 9047 eller maila till [email protected]

Du kommer då att få närmare information om undersökningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0