Kommentar på ett inlägg

Kommentar på inlägget: Kommentar på ett inlägg
 
Hej! Jag har haft diagnosen ibs sen i december 2012. Det hela började ganska dramatiskt med flera månaders sängliggande under hösten men det visade sig sen att jag antagligen haft magproblemen i minst 5 år. Nu är jag undersökt i tarmarna på alla sätt så det kan inte vara annat än ibs.
Det som har funkat för mig sen januari är att inte äta så mycket kolhydrater eller fibrer. Tyvärr hamnar jag i svackor då jag blir sängliggande men den senaste månaden har blivit riktigt bra då jag börjat träna mer styrka och mer regelbundet.
Jag blev så glad när jag hittade den här bloggen och ska absolut följa den och läsa. Vad skönt det känns att inte vara ensam!
 
Mitt svar:
 
Hej Tuva!
 
Ja IBS medför så mycket som andra har så svårt att förstå. Men det är roligt att höra att du kommit på hur du kan må bättre.
 
Det är ju svårt ibland att hitta sitt sätt.
 
Men jag håller med om att d är skönt att veta att vi är fler.
Inte för att jag vill att andra ska behöva ha detta men kan ändå inte låta bli att känna en ödmjukhet över att vi är fler och att vi tillsammans kan bli starkare och genom att dela med oss göra oss mer upplysta och kanske hittar någon annan sitt sätt genom att ta del av det som kommer upp här....
 
Ps. Det är jätte kul att du hittat hit. Välkommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0