Avkoppling!

IBS är ju sen stressrelaterad sjukdom. Man säger ju att vi med IBS har en känsligare kropp. Jo det håller jag med om.
 
All stress sätter sig i min mage i alla fall.
 
Det jag måste bli bättre på är att ta hand om mig själv.
Lära mig att säga nej till sånt jag inte vill göra.
Vara lite självisk i vissa situationer, men att inte för den skull kliva över någon annan.
För man måste ju vara ödmjuk mot andra människor.
 
I veckan var jag medbjuden till ett Spa av en väninna. Kände mig stressad till en början. Bara för att jag har sååå svårt att stressa ner.
Men efter vattengympan som vi deltog i så kände jag mej helt relaxad.
Vi snackade, åt god frukt och bara satt och tittade på andra som plaskade runt i poolen.
Vi beställde en hälsotallrik. Det var mäkta mycket men gott. Kanske lite för mycket grönfoder, för att min mage skulle känna sig glad.
 
Men då min mage har varit upp och ner ett tag tog jag Stoppande (imodium plus) kvällen innan. För att slippa springa på toaletten.
 
Magen höll den dagen och dagen efter men sen föll den igen. Men då med en normal status...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0