Det kom ett mail.

Det kom ett mail 14 maj från N igen.

 

Hej 

Såg din frågeställning o tänkte svara på den också 

 

Frågeställningen var. Men nu undrar jag vem du är? 

  1. Är du man eller kvinna?
  2. Vilken ålder har du?
  3. Hur länge har du haft magproblem?
  4. Hur stor försåelse får du av dina nära, från dina vänner och bekanta?
  5. Hur fick du veta att du har Ibs?
  6. Vad vill du att jag ska skriva mer om?
  7. Vad är det som gör att du återkommer in på min blogg och läser den?

 

Svar 

1. Kvinna

 

2. 24 

 

3 har haft orolig mage sedan tonåren men IBS i 5 år. 

 

4. Oftast är min närmaste krets förstående men det händer då och då om jag tjatar mkt om mina problem att dom tycker man överdriver eller inbillar sig, dom blir väl trötta på mina problem. Som om det inte var tillräckligt att man själv blir trött på dom.. 

Eller ja.. Förstående o förstående, jag tror ingen kan förstå hur det är om dom inte lever med "skiten" själv! 

 

5. Jag satte diagnosen på mig själv först ;)  Men sedan sökte jag läkare för problemen o genom uteslutningsmetoden fick jag diagnosen 

 

6 allt om ibs är värt att läsa om. Hur du har det, vad du använt/använder för läkemedel osv.. Och läsar mejl är intressant att läsa. Fortsätt som du gör!

 

7 för att få känna att man faktiskt inte är ensam om att ha det såhär, trots att det nästan alltid känns som det bara är jag i hela världen som har det här handikappet. 

 

Tänkte fråga dig (frågor till minibsochjag)

 

Är det många som läser din blogg och tittar in trots de perioder då du inte är lika aktiv i bloggandet? 

Min Ibs och jag svarar: Det är varierande antal. Se bild nedan.

De senaste 90 dagarna har jag haft 61 besökare på en dag som mest och som minst 21 besökare.
Så d varierar.
 

Får du mkt mejl och kommentarer? 

Min Ibs och jag svarar:

Det kommer mail och kommentarer då och då. Det roliga är att det kommer från både killar och tjejer i alla åldrar.

En del kommentarer publicerar jag inte. De är inte relevanta kommentarer som har med just IBS att göra.

Vill endast publicera det som rör IBS. Det kan vara folk som vill att jag ska kolla in deras blogg, som rör saker som inte är intressant för mig, och inte för er heller om det är IBS ni vill läsa om här på min blogg.

 

Lägg gärna upp på din blogg om du vill med frågor o svar! 

 

Hur gammal är du?

Min Ibs och jag svarar:

52 år

 

Mina svar på din frågeställning får du också lägga upp! 

Min Ibs och jag svarar: Tack för det N.

 

Min Ibs och jag kommenterar detta mail:

Vad roligt att du tog dig tid att svara på mina frågor. Det är sååå roligt med respons på det jag skriver och ta del av hur ni andra har det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0