Kommentar på ett inlägg..

Det kom en kommentar på inlägget Förändringar i livet
 
  1. Har två jobb, hemtjänst och nu även personlig assistent senaste året.
  2. När jag har riktigt dåliga dagar försöker jag få i mig dimor eller liknande då det främst är diarréerna som stör mig mest. Funkar det inte är det bara uppsöka närmsta toalett. (Lättare på PA jobbet). Då jag är på hemtjänsten vill jag inte låna "kundernas" toalett så då är det bara försöka skynda sig klart där man är och sedan skynda sig till våran lokal o fort in på toa där.. Väldig stress blir de där
  3. Har aldrig hört någon klaga på mina toalett besök faktiskt :) men det pratas säkert bakom ryggen..
  4. Jag tror inte jag hört någon säga något när jag varit sjukskriven pga magen, i början när jag inte var öppen med mina problem kunde jag skylla på annat då jag var hemma.. En gång fick jag en tråkig reaktion på mitt PA jobb, då vi bara är två assistenter där o den andra fick svårt att hoppa in o jobba(förståeligt). Då jag sjukskrev mig strax innan passet skulle börja, men som jag sedan förklarade för dom att den här sjukdomen kan man inte styra över, det bara dyker upp oavsett om det är långt kvar tills man börjar eller ibland precis när man ska till att åka till arbetet. Slutade iaf med att jag blev arg, frustrerad, deprimerad, ledsen och fick dåligt samvete så jag åkte till jobbet ändå ...
  5. Ibland är det svårt att hålla magen lugn vid nya arbetsuppgifter. Jag har väldigt oförutsägbara jobb, där i stort sett vad som helst kan hända (svårt att förbereda sig). Så ibland händer det vid jobbiga situationer att magen reagerar med akut diarré o man kan inte släppa det man håller på med, alltså bara försöka hålla ut eller skita i byxan.
  6. På hemtjänsten blev det så att när jag kände för att börja prata öppet om de, att jag berätta för nån o sen kände jag att de här kändes ju faktiskt väldigt bra o få berätta om sina problem så då har jag berättat för någon lite då o då o nu efter flera år vet nog dom flesta om mina problem. (Mkt personal där). På mitt PA jobb berätta jag ganska så på en gång om mina problem. Jag tror dom flesta förstår hur det är, eller iaf försöker förstå. Har även fått reda på att jag inte var ensam bland personalen på hemtjänsten att ha dessa problem:)
  7. Jag är sån som gärna inte ber om hjälp utan jag försöker klara mig själv. Jag hoppas iaf att jag skulle få nån form av hjälp av mina kollegor om det skulle behövas. Men det är mkt självständigt arbete på båda mina arbetsplatser.

Jag tror dom har ganska bra förståelse för om jag skulle behöva gå hem från jobbet, förutsatt att det finns någon som kan ta över mitt arbete eller mitt arbetsplats.
Det var lite svar från mig:)
 
Mitt svar:
 
Hej N.
Vad roligt att du hittat hit och tog dig tid att berätta om hur du har det i ditt yrkesamma liv med IBS:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0