Maktlöshet...

Ibland vet man inte hur man ska orka med den dåliga magen. Man vet inte hur man ska få den bra och man vet inte hur och varför den kan bli såååå jäkla dålig.
 
Det är ju ändå så att man äter ungefär samma saker när man mår bra som när magen är dålig.
 
Man har inga direkta givna saker som triggar igång det då det kan vara OLIKA saker varje gång.
 
I dag gick jag till jobbet. Trots den värsta diarre dagen i går. Jag kan inte äta något som inte triggar i gång magen. Tom ett glas vatten får magen att skrika. Det är som att det rinner rakt igenom.
Så ingen lunch för mig idag.
 
Jag känner att min energi slukats och att jag inte riktigt fungerar i huvudet.
Jag känner mig trött, yrslig och jag känner mig förbannad över att detta måste drabba mig. Ja jag menar inte med dom orden att jag önskade den drabbat någon annan. För det kan jag garantera att jag vill inte att någon annan ska behöva ha det så här heller. Nu vet jag att vi är ganska många som tyvärr måste leva med det.
 
Sitter här i kväll och magen skriker och värker och jag har hunnit med fyra toabesök sen middan.
 
Ja jag kunde äta till slut idag till middagen. Hemma och i trygg miljö där det inte spelar någon roll om jag sitter på toan resten av dan.
 
All kärlek till toaletten... Men......
 
...jag har nu tagit stoppande och hoppas att magen stannar upp nu. Så du kära toalett får du förhoppningsvis färre besök från mig.

Kommentarer
Postat av: Julia

Åå, styrkekram!

Jag trodde jag hade IBS, men har kommit fram till att det antagligen inte är det i alla fall. Hade ett "anfall" för drygt ett år sedan, då jag blev dålig och sen dess har jag mått dåligt psykist för jag blir så nojig i instängda miljöer (bussen t ex.) för att det ska hända någonting (trots att det inte blev någon offentlig katastrof första gången). Sen har dom här jobbiga tankarna satt igång magen för mig, blivit stressad och orolig och balansen har blivit rubbad, så nu mår magen inte så bra i alla fall - men jag tror det är mitt huvud som ställt till allting mest :(

Går i alla fall hos en kurator nu och pratar om det. Det har blivit bättre och jag hoppas på att balansen återställs en vacker dag hah ;)

Även om du säkert har det 1000ggr värre.. Ville bara skriva av mig och ändå säga att jag "förstår" på ett sätt, man kan bli så trött på dessa magproblem :((

2015-01-23 @ 11:26:02
URL: http://kindofjulia.se
Postat av: Anonym

Hej!
Jag har själv ibs. Men jag har ägnat mina senaste år till djupdykning i "naturmedicin". Och en kompis tipsade mig om att eftersom jag har så ofantligt mkt timmar av forskning så ansåg hon jag skulle starta en blogg för att dela med mig av tips och ideer. Vet precis hur den dagen du har skrivit om ovan drar all energi ur kroppen. Ingen som inte har ibs kan förstå hur mkt en mage kan hindra en person i livet. det är sjukt hur låst man kan bli...

2015-01-31 @ 22:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0