Svar på kommentar...

På inlägget Förändringar i livet…
 
Skrev ju just en lång kommentar angående resor men kan ju även här berätta att jag jobbar som vikarie inom äldreomsorgen MEN enbart natt pga ibs:en. Har tidigare jobbat som telefonkommunikatör vilket funkade relativt bra i perioder och som personlig assistent - där var det dock mer problematiskt eftersom om jag blev sjuk var det svårt att få vikarier och så innebar jobbet att fara och bada, gå på stan och göra olika ärenden m.m.. Extremt jobbig då man har en dålig mage-dag.. Men jag har ALDRIG varit sjuk pga magen då jag jobbar natt och har arbetat med det i flera år! Min mage är värst på morgonen/förmiddagen och så är det ju inte så mycket folk på natten så får nästan alla toaletter för mig själv = mindre ångest = bättre mage. :)
 
Mitt svar till Cicci.
Det låter som du hamnat rätt.
 
Ja våra magar är ju rätt lätt retliga och det är många gånger så jobbigt att man låter bli att göra saker som man vill göra. Rädslan är vår värsta fiende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0