Svar på kommentar.

Mumin J om Tja bloggen!!: Ja både b12 och folsyra. Tog nya prover för ett tag sen, inte fått svar än. Läkaren jag träffade nu fick inte ihop b12 och folsyra brist med ibs. Hon tyckte det verkade märkligt men många av oss med ibs har just dessa brister ändå.


Mitt svar:

Hej Mumin!
Jag har oxå hört av min läkare att man inte BORDE ha brist på B12 och Folsyra då det redan har tagits upp i tunntarmen. Men en annan läkare som jag träffat sa att det kan vara så att det påveraks ändå.

Men jag vet inte hur det egentligen är men det verkar ju i alla fall som att en del med IBS ändå får dessa brister.

Jag har ännu inte fått besked så jag får se vad Mag och tarmläkaren säger.

Återkommer om det...

Tack förresten att du fortfarande tittar in här på min blogg ibland. Jag såg på din blogg att du kommit med i KBT studien. Vad kul.
Själv kom jag inte längre än till att fylla i alla frågor via nätet och med intervjun innan jag fick ett nej till ett deltagande. De tyckte att jag hade fått min diagnos för så länge sen så jag fick inte vara med.

Väldigt tråkigt då jag var så peppad för det här. Och dessutom tror på den terapiformen. Men man kan inte få allt.

Men jag önskar dig lycka till och du får gärna skriva mer om det på din blogg då jag är intresserad på hur det kommer att ge för resultat i forskningen kring IBS och KBT som hjälpmedel i ett psykiskt tillfrisknande eller hur man ska förklara det.

Kram från en IBS:are till en annan// M.

Kommentarer
Postat av: Mumin J

Hej igen!

Ja jag brukar kika in på din sida. Har äntligen förstått hur man lägger in massa länkar så nu länkar jag till din sida med :D

Tråkigt att du inte kom med i studien, men jag kan dela med mig sen, dock inte i detalj då det är sekretess belagt.

Inte kommit så långt än, det är mest övningar som liknar varandra, men vi får se då.

Haft bekymmer på sistone med min endometrios med, var på sjukhuset igår, har en cysta på äggstocken yeiii inte undra på att man har ont.

Vi hörs vännen

kram

2012-02-15 @ 10:54:54
URL: http://l

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0