Det kom ett mail.

Nu är d iof ett tag sen som det kom till mig men jag har inte hunnit lägga upp det här.
 
Så det har inte handlat om att mailet inte skulle ha intresserat mig.. Tvärt om.
Det är så intressant att se och höra av andra som har ibs.
 
Här kommer mailet jag fick den 25 juni.
 
Hej!

Googlade runt på IBS och hittade din sida, känner igen mig så mycket på hur du lever och symptomen som finns du har gett mig en massa tips som kanske fungerar på min mage.

Jag tänkte att du kanske kunde ta upp hela resan inom sjukvården och ibland ofårmågan att förstå vad man går genom.
Min resa där började för 8 år sedan. Jag hade haft besvär redan några år innan och tänkte söka hjälp för det, men ack vad jag trodde fel. Under hela tiden har jag fått höra att det är inbillning, sluta ät lök, blodprover, avföringsprover, slang i hals och Nr 2 finger upp där också, allt utan att hitta en orsak.
Det värsta är inte att göra alla tester och försöka hitta ett svar utan jag fick tjata på min läkare att titta upp IBS och om det kunde vara något. De läkare jag haft att göra med har inte trott mig känns det som, när inget direkt fel hittas genom testerna så var jag inte sjuk! Tillslut efter tjat satte läkaren ibs på mig, och sen var det inget mer som hände. Jag frågade om jag kunde träffa en dietist i sjukvårdens regi, nix pix sa dom, gäller inte dig.

Nu mår jag bättre, dock inte för sjukvården, utan att jag själv tagit bort mat, motionerar, planerar och är redo med olika akutpiller ifall något händer.

Tack för din blogg, det är skönt att veta att man inte är ensam, tips och råd kan delas!

Mvh Patrik
 
Mitt svar till Patrik.

Jag har delvis skrivit om min IBS resa här på bloggen. Men jag ska vid tillfälle skriva om den igen.
 
Här är en länk till ett av de tidigare inläggen där jag kortfattat skrivit ner hur allt började.
 
Jag kan senare också skriva om hur en del läkare ser på en då man söker för magen eller för helt andra saker som inte har med magen att göra och då får frågan om man har några mediciner eller andra sjukdomar.
 
De tittar på en som man vore idiot och att de anser att ibs är en sjukdom man får då man inte medicinskt kunde ställa en bra diagnos på min mage.
 
Att Ibs är likställt med att man Inbillar Bara Sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0