Svar på kommentar

...på inlägget Maktlöshet.
 
Åå, styrkekram!

Jag trodde jag hade IBS, men har kommit fram till att det antagligen inte är det i alla fall. Hade ett "anfall" för drygt ett år sedan, då jag blev dålig och sen dess har jag mått dåligt psykist för jag blir så nojig i instängda miljöer (bussen t ex.) för att det ska hända någonting (trots att det inte blev någon offentlig katastrof första gången). Sen har dom här jobbiga tankarna satt igång magen för mig, blivit stressad och orolig och balansen har blivit rubbad, så nu mår magen inte så bra i alla fall - men jag tror det är mitt huvud som ställt till allting mest :(

Går i alla fall hos en kurator nu och pratar om det. Det har blivit bättre och jag hoppas på att balansen återställs en vacker dag hah ;)

Även om du säkert har det 1000ggr värre.. Ville bara skriva av mig och ändå säga att jag "förstår" på ett sätt, man kan bli så trött på dessa magproblem :((
 
Mitt svar till Julia som skrev kommenteren:
 
Men hur vet DU säkert att du inte har ibs och varför tror du att d sitter i ditt huvud?
 
Jag vet många som mått bättre av att prata med någon/en kurator. För hur det än är så påverkas man mycket i de sociala umgängena mycket pga ibs. För rädslan att man ska bli dålig. Man slutar gå ut och äta, fika på stan. Man kanske tom blir hemma sittande pga osäkerheten över hur magen ska må.
 
Men jag blir glad när du skriver att du inte har IBS för då kanske du kan få hjälp att må bra. För mig som har IBS känns d rätt tröstlöst om att bli frisk och utan symtom.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Det är jag som skrev en gång på IBS-sidan på Facebook och efterlyste lite bloggar. Du gav mig då din bloggadress men jag har inte haft ork och tid att kolla förrän nu. Men kommer gärna tillbaka :)
Ha en fortsatt trevlig söndag!

2015-02-08 @ 17:29:16
URL: http://nouw.com/mariamalmgren
Postat av: L.Danielsson

Hej! Jag brukade ofta ha en bullrig och bråkig mage när jag ätit och hade i många år besvär. Av en ren slump när jag sökte på nätet för magbesvär för 2 år sedan, hittade jag en sida som hjälpte mig att bli fri från detta genom att vara noga med vad jag äter. Mvh Lisa
http://gluten-celiaki.blogspot.com

2015-02-09 @ 11:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0